מוניטין העסק – הגלגל שמניע ומקדם

השאירו פנייה:

מה זה ייעוץ עסקי?

כל הפעולות שלנו לאורך זמן, החל מהקמת העסק, השיווק, היצור, קשרי הלקוחות והמצאת המוצר או השירות הבא – מייצרות ומשווקות את המוניטין שלנו.

חשבו לרגע על עצמכם כלקוחות. האנשים והעסקים איתם תבחרו להתקשר, יהיו אלה שמספקים לאורך זמן, חווית שירות עקבית. אתם יודעים למה לצפות. המוניטין הוא מידת הצפייה של הלקוחות מאתנו כעסק, לטיבו ואיכותו של הדבר הבא שהעסק שלנו ייצר, או יביא.

תוכן עניינים

מוניטין העסק

חשיבות המוניטין

כבעלי עסק, אין כמעט דבר יקר ערך יותר מהמוניטין שלכם. מוניטין טוב יגרום לאנשים לרצות ולפנות אליכם, ולהמשיך ולהשתמש בשירותים שלכם לאורך זמן.

לעומת זאת, מוניטין ירוד, שעשוי להיות פשוט תוצאה של שיווק לא נכון, ישפיע לרעה על היכולות שלכם להרוויח ולצמוח בתחום העסקי שלכם.

מהו שיווק מוניטין?

אחד השירותים אותם אני מספקת לעסקים רבים הוא בניית תכנית עסקית ובתוך החבילה הגדולה הזו ישנו מקום מכובד גם לשיווק.

שיווק מוניטין הוא תהליך של ניהול והשפעה על הדרך בה תופס הצרכן שלכם אתכם, את השירות והמוצר שאתם מציעים.  מטרתו העיקרית היא הדגשת תכונותיו החיוביות וקידומו, בצורה שתעודד קהל פוטנציאלי להפוך ללקוח אקטיבי.

כאשר אני מתכננת את אסטרטגיית השיווק של לקוחתי, אני מקפידה לתת משקל לשיווק המוניטין.  להביא לידיעת הקהל את איכות השירות, טיב המוצרים והשירות שלקוחותיי מציעים.

מה חשיבות שיווק המוניטין?

הכפר הגלובלי, שהפכנו להיות עם ריבוי ערוצי התקשורת, נתן בידי הלקוח הפוטנציאלי את היכולת לתור אחר מירב ומיטב מקורות המידע, לפני שיחליט את החלטותיו.

מכאן, שעסקים בעלי נראות גבוהה, כלומר כאלה שיעלו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש, (במנועי החיפוש ובמדיות החברתיות), ייהנו מיתרון טבעי ומשמעותי, על פני אותם שאינם מדורגים במקומות גבוהים במנועי החיפוש. אבל. וזה אבל משמעותי, אין זה אומר בהכרח שאכן אמון הצרכנים ניתן לו.

כיום, אחד הגורמים העיקריים, אם לא העיקרי שבהם, לבנית אמון לקוחות בעסק, היא לא אחרת מאשר הביקורת המקוונת. 

חשוב גם לדעת כי ביקורות תשפענה גם על מיקום העסק שלכם במנועי החיפוש.

עוד לפני שהם מגיעים אל בית העסק שלך או אל מפגש אתך כנותן שירות, הם ישפטו אותך על פי הביקורות המקוונות – הנגישות.

מחקרים שונים מוכיחים כי מעל ל 85 אחוז מהצרכנים סיפרו שבקורת שלילית, שקראו ברשת, מנעה אותם מלנסות ליצור אתו קשר, מלהחליט על קניה זו או אחרת, יותר מכל פרסום אחר ברשת.

אחד הדברים בהם עוסק שיווק המוניטין הוא שימוש במשובים החיוביים, בביקורות הטובות שמספקים הלקוחות במדיות השונות לצורך דרבון והנעת ביצועיו של מנוע החיפוש.

מהו ניהול מוניטין?

מעקב אחר האופן שבו תופסים הלקוחות וכתוצאה מכך הלקוחות הפוטנציאליים, את העסק שלכם, ואם מתעורר הצורך, לנקוט בהליכים אסטרטגיים שונים על מנת לשפרו.

כלומר, פעולת ניטור, ובמידת הצורך הגנה וטיפוח המוניטין המקוון.

איך משווקים מוניטין?

בבואנו לשווק מוניטין עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות:

מה המוניטין העכשווי של העסק?

חפשו אתם, ברחבי הרשת ביקורות, שיחות, פורומים בהם מועלה שם העסק שלך.

כל ביקורת, או משוב שכזה, יתנו לכם אמת מידה לגבי המוניטין כמו גם כלי חשוב להבין מה השיפורים שעליכם לעשות.

אל תהססו לבקש חוות דעת בכל מקום בו אתם מפרסמים. 

פעלו בהתאם

גם ביקורות קשות, הן כלי למידה שיאפשרו לכם לדעת ולהכיר את נקודות התורפה שלכם. תדעו לאן להפנות משאבים גדולים יותר לשיפור. ההערות החיוביות – תאפשרנה לכם לדעת מה אתם עושים נכון ולהתמיד בו.

השתדלו, ככל שניתן, להגיב לביקורות והערות. גם אם אינן נוחות לכם, או שהם סתם באו מצד לקוחות שלעולם לא ניתן לרצותם (וכן, יש גם כאלה). הגיבו בנימוס, בענייניות.

אם יש לכם תחושה שמדובר בעסק אחר שמנסה בצורה לא הוגנת לפגוע בתדמיתכם, אתם יכולים לציין שאין אתם מכירים הזמנה שכזו, או שאין תיעוד להזמנה שכזו ואתם תשמחו אם ישלחו לכם עותק.

במקביל, הקפידו להודות לאנשים שפרסמו ביקורת חיובית. זכרו, הם טרחו והשקיעו מזמנם על מנת להודות לך.

האם אנחנו משווקים את התוכן שלנו בצורה נכונה?

זכרו, כל מה שאתם מפרסמים, במדיה החברתית, בבלוג או אתר העסק, חייב להיות רגיש, הולם ולא פוגעני. כל מה שתפרסמו – לטוב ולרע, יתרום או יגרע מתדמיתכם ומהמוניטין שלכם.

הקפידו על אחידות סגנונית בכתיבה ובאופן פרסום התוכן. 

הקפידו על שרות לקוחות

לפעמים אנחנו טועים. כולנו בני אדם. לאנשים יש נטייה לסלוח על טעות זו או אחרת, בעקבות התנצלות, או ניסיון כן לתקן את הטעות. ולכן, חשוב שיהיה מערך שירות לקוחות אדיב ומיומן שכוונתו העיקרית – לתת ללקוח את השירות בזמן ובאדיבות.

אלה היו חלק מהדרכים לבניית ושמירת מוניטין.

אודותיי

שמי שירן אטלס, יועצת עסקית מוסמכת המלווה עסקים קטנים וגדולים.

הצלחה עסקית מתחילה בצעד הראשון. התייעצו איתי עוד היום, ויחד נבחן את האפשרויות וההזדמנויות שעומדות לפנינו.

לכל שאלה, אני מזמינה אתכם להשאיר לי פנייה: