ייעוץ פיננסי לעסק

השאירו פנייה:

מה זה ייעוץ עסקי?

שירות ייעוץ כלכלי לעסקים

כבעלי עסק, הדבר האחרון שאנחנו צריכים להרגיש הוא אובדן שליטה.

לא מדובר רק בהיבט הכלכלי, כי אם בהיבט המנטלי. עסק שמתנהל בצורה שקולה ורגועה הוא עסק בריא יותר.

כחלק מייעוץ עסקי וכשירות בפני עצמו, ניתן לקבל ייעוץ פיננסי לעסקים שיבחן לאיפה הכסף נעלם, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את הרווחיות ולייעל תהליכים.

תוכן עניינים

לאיפה הכסף נעלם?

לרוב השאלה הזו לא תקלע במדויק למציאות.

במרבית הפעמים אנחנו נדע לאן הכסף הולך, אבל פשוט לא נצליח למצוא את הנוסחה שתסביר לנו איך לעשות את זה אחרת.

אם העסק שלכם שותה את הכסף ואתם מוצאים את עצמכם עובדים מבוקר עד ליל, "מכבים שריפות" ועוברים בין משימה למשימה, רק כדי שהעסק ימשיך לתקתק ולהצדיק את קיומו, אז זה סימן שצריך להתחיל ולחשוב על שינוי.

ייעוץ עסקי בחלקו שם את הדגש על ההיבט הכלכלי. לעתים בחלקו, ולעתים ברובו.

במסגרת השירותים הניתנים ב-Advise-me תוכלו לקבל ייעוץ כלכלי לעסק שלכם שיבחן מה ניתן לשנות. לא אחת, כתוצאה מההרגלים שלנו, אנו מתקשים להסתכל ימינה ושמאלה, ואילו גורם חיצוני ואובייקטיבי, יכניס לתמונה גישה חדשה להתייעלות.

הוצאות נפוצות בקרב עסקים וחברות

נהוג להפריד במידת מה בין ליווי פיננסי לעסק קטן או בינוני לבין ליווי פיננסי לחברות.

ההבדלים נעוצים בהיקף הפרויקט, אולם את נזקק את העיקר, הרי שנמצא שתמצית ההוצאות הבסיסיות היא זהה לכל מערך עסקי, ולהלן מספר פרמטרים עיקריים שאותם נבחן הן עבור ייעוץ פיננסי לחברות והן עבור זה השמור לבעלי עסקים קטנים.

כוח אדם

המשאב האנושי של כל בית עסק וארגון הוא הבסיס שלו להצלחה.

מאנשי המכירות, דרך אנשי שירות הלקוחות, מן הדרגים הזוטרים ביותר שאחראים על האדמיניסטרציה ועד לדרגים הבכירים ביותר שיודעים לקרוא את המפה ואת הנתונים, ולנווט נכונה את העסק.

מתי כוח אדם עלול להוביל להוצאות כספים מיותרות?

  • אבטלה סמויה – ייתכן ומה שעבד בעבר לא עובד היום. ייתכן שישנה שחיקה מסוימת אצל העובדים, ואולי דווקא עומס היתר מביא לתופעה. ייתכן וישנו אדם אחד שלוקח על עצמו פעילות רבה יותר מאחרים שיכולים להירתם אל המלאכה. במקרים שכאלו יש לבחון אם כוח האדם הנוכחי הוא חיוני או שמא ניתן לצמצם או לייעל היקפי משרה.
  • ניהול ספקים – ספקים יש בשפע, וצריך לדעת לבחור אותם נכון. לעתים דווקא ספק שנשלם לו יותר, יעניק לנו את השירות המצופה ולא יבזבז לנו זמן יקר. לעתים ישנם ספקים שייקחו סכומי עתק אך לא יספקו את הסחורה המצופה.
  • ריבוי מנהלים – לא בהכרח שמדובר בתהליך קל לביצוע, אך לעתים צריך ראש אחד במעלה הארגון ולא מספק מקבלי החלטות. ניתן לרכך את עוצמת השינוי ולהחליט על גבולות. לעתים אפשר גם לשנות את הייעוד הניהולי של כל אחד ולגלות כישרון חדש שהיה חבוי אצל אחד מן השותפים.

תמחור השירות או המוצר

תמחור מוצרים ושירותים הוא תורה בפני עצמה.

לעתים, ובעיקר בקרב עסקים המבוססים על פרילנסר שהלך וגדל עם הזמן, מתגלה שהתמחור איננו משקף את ההוצאה.

דוגמה קלאסית לכך היא כאשר רב ההכנסות מגיע לתקרת מס ובה כל לקוח חדש / עסקה חדשה, משולמים ב-50% למדינה. כלומר הרווח אלינו הוא חצי. זאת כמובן, עוד לפני הוצאות עובדים, ספקים, תוכנות מחשב, שכירות וכיוצא בכך. הוצאות מס ותשלום למדינה אף הם נושא שחשוב לבחון וכן יחד עם רוא"ח.

האם חשבנו על העלאת מחירים? האם מוצדק להעלות מחירים? ואולי ייתכן וכדאי לנו לשנות את התמחור ולהוזיל גם מוצרים מסוימים שיביאו לקוחות חדשים במהרה, ומשם להכיר להם סל של שירותים נלווים.

תמחור לא אחת, מתגלה כנקודת תורפה משמעותית בלב לבו של העסק.

תנאים קיימים להלוואות

מצד אחד, הלוואות מזרימות חמצן לעסקים ומאפשרות להם את הפעילות השוטפת ההתחלתית.

מן הצד השני, תשלום ההלוואה החודשי הוא דבר שאנו נוהגים להתייחס אליו כאל הרגל מסוים, ויש לציין כי זהו הרגל שלילי.

חשוב לבחון אם ישנו שינוי שניתן לערוך בתנאי ההלוואה. האם ניתן למחזר הלוואה מסוימת, או שמא לסגור אותה לחלוטין?

הוצאות "פנאי"

למה המרכאות, אתם וודאי שואלים?

כיוון שפנאי יכול להתייחס למשל למשרד גדול. ייתכן ונוכל להצמטצם למשרד פחות יוקרתי אך גם יותר משתלם.

ייתכן והמשרד גדול מדי ולא פרופורציונלי לכוח האדם.

ייתכן שמיקום המשרד באזור מרכזי משפיע על המחיר באופן שהופך אותו פשוט ללא כדאי.

זוהי אחת מן הדוגמאות הבולטות, ובכל עסק נבחן את סך ההוצאות.

את כלל הליקויים הללו ועוד, נפעל קודם כל כדי לאתרם, ולאחר מכן כיצד לטפל בהם שלב אחר שלב.

מה הוא תפקידו של יועץ פיננסי לעסקים בכוח?

יועץ פיננסי לעסק פועל כדי לנתח את הנתונים ולהסיק מהם את המסקנות הנדרשות.

בעל עסק אולי יודע כיצד לנהל את העובדים, יודע כיצד לספק את המוצר או השירות, ולהשיג לקוחות חדשים ושת"פים, אך היבטים פיננסיים לא מוכרחים להיות נקודת חוזקה.

מספיק ליווי של מספר מפגשים ובחינת הפעילות השוטפת של העסק, כדי להביא לשינויים מרחיקי לכת שיגדילו את הרווחיות של החברה.

ייעוץ פיננסי לעסק יכול וגם צריך לכלול יצירת סדר בבית העסק.

דוגמה קלאסית לכך היא יצירת טבלת אקסל או גוגל שיטס שכוללת הכנסות והוצאות וכן חישובים פרטניים שלוקחים בחשבון היבטים מותאמים אישית כמו תשלום לספקים, חישוב המע"מ וללא המע"מ וכיוצא בכך.

ייעוץ פיננסי הוא גם שיעור לעסקים

אדם שהחליט להגשים את חלום חייו ולהקים עסק לאמנות בלונים, לא בהכרח יחזיק בכישורים פיננסיים מחודדים.

האם זה הופך אותו לבעל עסק לא טוב? וודאי שלא. זה פשוט הופך אותו לבעל עסק שצריך ללמוד את התחום, ולהיעזר באיש מקצוע במידת הצורך.

זוהי למשל דוגמה קלאסית למקום שבו עסקים קטנים יכולים למצוא עזר רב בייעוץ פיננסי לעסקים.

אך גם עסקים בינוניים עם מאות עובדים וגם חברות וארגונים, יכולים לנטות ל"הזנחה" ששמה בצד שיעורים חשובים בהתנהלות פיננסית.

יועץ חיצוני יכול לעשות סדר בדבר, וכן למנות בעלי תפקידים שונים שידאגו שה"מערכת המשומנת" הזו תמשיך לפעול כראוי.

רוצים לקבל מידע על ייעוץ כלכלי לעסקים? השאירו פניה:

איך מתחילים?

כל ייעוץ מתחיל קודם כל עם היכרות מוקדמת.

שמי שירן אטלס, ואני יועצת עסקית מוסמכת.

במסגרת תפקידי אני מעניקה ייעוץ וליווי עסקי לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, וכן שמה את הדגש על נקודות התורפה השונות לרבות התנהלות פיננסית שגויה.

אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות, בה אערוך היכרות ראשונה אתכם ועם העסק שלכם, ויחד נחליט אם לסלול ביחד דרך חדשה.

ולהלן פירוט הצעדים שאותם נערוך:

היכרות עם העסק

היכרות כללית.

לבקר במשרד, לראות את ההתנהלות השוטפת, להבין את הלקוחות, היעדים, העובדים.

מי הם נושאי המשרות השונות, ומה הם השירותים והמוצרים שניתנים על-ידי העסק.

נתוני העסק

עכשיו ניגשים אל החלק המעניין – מה קורה מתחת לפני השטח.

כבר מן הסקירה הראשונה, יכולים לעלות לא מעט רשמים שמתפספסים כתוצאה מהתרגלות אל שגרת היום יום.

לצד זאת, אתחיל גם בבדיקת הפעילות החשבונאית, סך ההוצאות, המעקבים הקיימים. נעבור על חשבון הבנק ונבין בדיוק מה הן ההוצאות הקיימות.

מתן דו"ח לביצוע

את הדו"ח המפורט אתם תכירו עוד הרבה לפני, כיוון שאתם תהיו חלק מהתהליך.

חשוב לי נורא שלא להנחית על בעלי עסקים גזרות שונות, ולפעול יחד איתם, לא נגדם.

דו"ח הביצוע יכלול את הצעדים שאנו צריכים לנקוט בהם, לא חייבים לבצע את הכל, אך מוטב יהיה לשקול היטב על מה לוותר.

בדיקת אופן ההתייעלות

לאחר פרק זמן שנקבע מראש, נעשה בחינה מחודשת של צעדי ההתייעלות.

חשוב ליישם בפועל את ההיבטים השונים.

עצתי אליכם: השקעתם כסף בקבלת ייעוץ כלכלי לעסק שלכם, נצלו אותו עד תום.

התייעצו איתי

נעים מאוד, שמי שירן אטלס, יועצת עסקית.

במסגרת תפקידי אני מספקת ראייה מחודשת לבעלי עסקים ובעלי חברות באשר להתנהלות העסקית והכלכלית שלהם, ובוחנת אפשרות לשיפור והתייעלות.

אם אתם מרגישים שהכסף נוזל לכם מבין האצבעות, ואינכם מצליחים לאתר את מקור הבעיה, או חשים שמרוב בלגן אי אפשר כבר לעשות סדר אמיתי – זה הזמן לפנות אלי.

יחד נהפוך את העסק או החברה למכונה מדוגמת, מסודרת ועם שקיפות מלאה בכל הוצאה והכנסה.

עשוי לעניין אתכם: