מהי פסיכולוגיה חיובית?

השאירו פנייה:

מה זה ייעוץ עסקי?

הפסיכולוגיה החיובית היא גישה מדעית לחקר הרגשות, המחשבות, ודרכי ההתנהגות האנושיים, תוך שהיא מקפידה להתמקד בחזקות ולא בחולשות, תוך העצמת הטוב שבחיים ובנייתו, על פני תיקון הרע. 

מכאן שהפסיכולוגיה החיובית מתמקדת באותם אירועים, חוויות ומקרים, שהשפיעו השפעות משמחות וחיוביות על חיי האנשים.

תוכן עניינים

העסק שלך והמוטיבציה של העובדים

מחקרים בתחום הבריאות הארגונית הוכיחו שוב ושוב שגם למורל גבוה וגם למצוקות תרומה משל עצמם לרמה הכוללת של רווחת העובדים.

ההשלכות הממוקדות הללו, המתייחסות ישירות לשלל מצבים רגשיים חיוביים אצל העובדים,  הוא שמקשר את בריאות התרבות הארגונית עם יתרונות השימוש בפסיכולוגיה החיובית.

כיצד משפרת הפסיכולוגיה החיובית את סביבת העבודה?

לקידום מצב רוח של אדם או של קבוצה מבחינת הסיפוק או המשמעת, יתרונות רבים ובעלי טווח רחב מאד. אחד הראשונים שבהם הוא העצמת ועידוד הפרודוקטיביות בעבודה.

בעולם נעשים מחקרים שונים, בתחום התעסוקה והעבודה.  

על פיהם מתברר שבמקומות עבודה שמדרבנים את עובדיהם ומעודדים אותם להכיר ולשפר את החזקות שלהם, נוצרו סביבות עבודה מאוזנות בהן אנשים ורשימת המטלות שעליהם לבצע, מגיעים להרמוניה תפעולית, הפרודוקטיביות עלתה וכל התרבות הארגונית הכוללת 

השתפרה פלאים – רק בזכות השימוש בפסיכולוגיה החיובית.

מה זה תרבות ארגונית?

התרבות הארגונית מתייחסת למבנה של ארגון, חברה או עסק ולערכים, הסוציולוגיה והפסיכולוגיה של אותו ארגון

 כיצד מתייחס העסק לעובדיו וללקוחותיו. עסקים עם תרבות ארגונית טובה, יזכו בדרך כלל לעובדים שמחים יותר בחלקם ונאמנים יותר למקום עבודתם. מכאן ניתן להבין שלתרבות הארגונית חשיבות רבה מאחר ויש לה השפעה ישירה על ביצועי העסק כולו..

בעבר, נהוג היה להנחית משימה על העובד – עליו היה לבצעה ובתמורה קבל את שכרו בסוף החודש. לא הוקדשה תשומת לב מיוחדת לצורך בטיפוח והעצמת העובד וברווחתו.

בהתאם גם לא מודעים היו לכך שהצלחת המפעל, או העסק, תלויים קודם כל ברווחת העובד, כשמושג הרווחה מתייחס גם למצבו הנפשי, ולא רק למצבו הבריאותי או הכלכלי.

כיום מתחילה להיות תנועה שמכוונת לכיוון מורל העובדים, לא רק כפתרון לבעיות רגעיות שאולי כן ואולי לא חולפות, אלא רואה קשר ישיר ובלתי ניתן להפרדה שבין מצב-רוחם של העובדים ומידת הסיפוק שלהם מהעבודה – לבין מצבו של המפעל או העסק.

הקשר שבין הפסיכולוגיה החיובית והעסק שלך

הרעיון שבבסיס הפסיכולוגיה החברתית הוא טיפוח מקום עבודה בו עובדים מוערכים על מי שהם כפרטים ורק אז עליהם בחלק מהמערכת התורמת לארגון.

הפסיכולוגיה החיובית שמה דגש על הפרט עוד קודם למשימותיו וכישוריו בעבודה.

היא רואה את העובדים קודם כל כבני אדם בעלי יכולות, תחומי עניין וייחודיים.

כאשר העובדים חשים שהם מוערכים ככאלה, תשומת הלב והאנרגיה שהם מפנים לעבודתם, גדלים מבלי משים.

לכל שאלה, אני מזמינה אתכם להשאיר לי פנייה:

אני ואתם והפסיכולוגיה החיובית

כיועצת עסקית שמודעת עד מאד לצורך בהתייחסות האישית וההעצמה לכל אדם, החל בעובד הזוטר וכלה במנהל הגדול, אני נוהגת להשתמש ולהקנות את עקרונות הפסיכולוגיה החיובית.  

ברמת הפרט וברמת הקבוצה אני מיישמת, יחד אתכם, את עקרונותיה, תוך בניית אסטרטגיות להגברת הרגשות החיוביים.