גיוס משקיעים – כיצד מגייסים הון?

השאירו פנייה:

מה זה ייעוץ עסקי?

הדבר הראשון שכל חברה עושה לפני גיוס משקיעים והון, היא לפנות ליועץ או יועצת עסקיים לצורך הכנת תכנית עסקית לחברה. תכנית שכזו, היא הכלי הנכון להשגת מימון פיננסי או לגיוס משקיעים פרטיים או קרנות. 

תוכן עניינים

גיוס משקיעים - כיצד מגייסים הון?

התכנית חייבת להיות מקצועית ולכלול מידע חשוב כמו פרופיל החברה, התחום או המיזם המדובר. מיהם המתחרים שלה? מהן העלויות הדרושות להפעלת המיזם המתוכנן. אילו הכנסות הוא צפוי להפיק? כמה זמן יחלוף עד שהחברה תהיה רווחית והאם אכן מדובר ביוזמה עם אופק כלכלי משתלם ורווחי. 

לכל תכנית עסקית יש את הדגשים שלה בהתאם למטרתה. במקרה של מיזם נדל"ן יושם דגש על הדו"ח הכלכלי, במקרה של סטארטאפ, יהיה חשוב למשקיעים הרעיון והחדשנות שלו ועוד. 

כל תכנית כוללת את מודל ה-SWOT הכולל פרקים על נקודות החולשה, החוזקה, ההזדמנות והסיכונים: .Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats 

תכנית עסקית לגיוס משקיעים וגיוס הון

גיוס משקיעים וגיוס הון, חייב להוות פרק בתכנית העסקית של החברה, אשר משמשת ככלי עבודה מרכזי וחשוב בעולם הניהול. היא כוללת פירוט של מרכיבי העסק החל מהחזון ועד לניהול תזרים המזומנים של פעילויות הליבה. היא מהווה את המצפן של החברה ומפרטת את המטרות והיעדים להשגה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 

חברות ועסקים וכן ארגונים נוהגים במסגרת קבלת שירותי ייעוץ עסקי, להזמין תכנית עסקית וכתוצאה ממנה, תוכניות עבודה כדי לקיים ניהול מדויק והדוק בכל תחום וכמובן שגם בתחום של גיוס הון ממשקיעים או מכל גורם פיננסי אחר. לעתים מדובר בגיוס הון ראשוני לצורך הקמת החברה, תהליך של צמיחה או הבראה. 

תכנית גיוס ההון אמורה לתכנן גיוס או מגורמים בנקאיים או ממשקיעים. היא צמודה לתכנית צמיחה אישית והמטרה שלה היא שיפור הביצועים של החברה או הארגון. היא משמשת גם לצורך בדיקת כדאיות של משקיעים בעסק לצורך רכישה וכמימון להבראת עסקים וחברות. 

מה נדרש לצורך גיוס הון?

גיוס הון מהמערכת הבנקאית או ממשקיעים מצריך ידע והבנה פיננסית בסוגי המימון הקיימים, ובמידת ההתאמה שלהם לסוג החברה הזקוקה להון. לא כל משקיע וגוף פיננסי מוכן להשקיע בפעילות של חברה ולעתים גם לא ברמת התמורה או הריבית הכרוכים בכך. משום כך איתור מימון ממקור שמסכים להיות חלק מהפעילות העסקית של החברה, חייב להיעשות בתבונה ודורש מאמץ עד שמגיעים להבנה המשתלמת לשני הצדדים. 

כל משקיע פוטנציאלי ירצה להבין לעומק, מהו הצורך העסקי שעבורו נדרש המימון. האם קיימת תכנית עסקית הכוללת את המטרות והיעדים של גיוס ההון. 

איך מגייסים משקיעים ואיך מגייסים הון באופן מקצועי?

גיוס הון Capital raising- באופן נכון ומקצועי, מהווה כלי רב עוצמה להקמת עסק, הרחבת עסק, פיזור סיכונים וכן חתירה לתחומים חדשים. לצורך גיוס הון מומלץ לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ עסקי, אשר תבין ותלמד את העסק שלכם, תבין את צרכיו התפעוליים והפיננסיים ותחליט מהי דרך גיוס ההון האופטימלית עבור העסק. 

לרוב מתבצע גיוס הון כאשר העסק זקוק לחיזוק ההון הנזיל שלו ולצורך מימון צמיחה והתפתחות עתידיים. יחד עם זאת יש עסקים שעשויים לחפש דרכים לצורך גיוס הון באופן מקצועי גם לא מסיבות של צורך במזומנים. 

ניתן לבצע גם מהלך של גיוס הון ממשקיעים פרטים או מקרנות השקעה פרטיות המתמחות בתחום. בדרך כלל יבקשו המשקיעים להרוויח תשואה מההשקעה בבוא העת מעליית שוויו של העסק. 

משקיעים אסטרטגיים יכולים להגיע מקרב חברות מתחום דומה או המשיקים לתחום ואופי העסק. ייתכן כי הם יהיו מעוניינים תמורת ההשקעה בשותפות או בנתח מהעסק לצורך שיתופי פעולה בעתיד, רכישת ידע או שיטות עבודה וחדירה לנתחי שוק חדשים.

אפיק נוסף לגיוס הון הוא מהציבור באמצעות הנפקה בבורסה. הוא יגיע ממשקיעים פרטיים ומוסדיים. לא כל חברה פונה לאפיק הזה משום שההנפקה עצמה כרוכה בעלויות משמעותיות. 

לכל שאלה, אני מזמינה אתכם להשאיר לי פנייה:

גיוס הון לצורך הקמת עסק חדש

כל תהליך של גיוס הון ומשקיעים  דורש ניהול משא ומתן מול הגורמים הרלבנטיים אם זה משקיעים פרטיים, חברות, שותפים עתידיים ועוד. מבנה החברה אם כך בתהליך הזה ישתנה עם כניסתו של שותף- משקיע חדש או חברה. כמובן שכל שינוי כזה דורש הסכמה לתנאים שיציבו המשקיעים, מעורבות של איש פיננסים ויועץ משפטי מטעם החברה אשר ירדו לעומקם של השינויים וההשפעות העתידיות על החברה כתוצאה מהכנסת שותפים חדשים בתהליך גיוס המשקיעים וההון הדרוש. 

כל חברה המבצעת הליך כזה מערבת מומחה לייעוץ עסקי, רו"ח ועורך דין המומחה בדיני חברות שתפקידו הוא לשמור על האינטרסים של החברה ולוודא שההתנהלות כולה חוקית ונבונה. 

גיוס הון הוא מעין קפיצת מדרגה עבור כל חברה, בין אם מדובר בחברה שחייבת לגייס משקיעים לצורך הקמתה ובין אם מדובר בחברה שרוצה להתרחב ולהתפתח לאפיקים נוספים חדשים. כניסת משקיעים חדשים, עשויה לגרום לצמיחה מהירה יותר של העסק, חשיפה יותר גדולה ולמשקיעים לאתגרים חדשים נושאי רווחים.

התייעצו איתי

שמי שירן אטלס, אני יועצת עסקית המלווה עסקים קטנים וגדולים.

פעמים רבות, ייעוץ עסקי נתפס כתחום העוסק במספרים ותו לא, אולם המציאות מלמדת כי ישנם עוד מגוון רחב של היבטים הצריכים לעבוד בהרמוניה, לרבות עקרונות נכונים לניהולם של העובדות והעובדים.

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמינה אתכם להשאיר לי פניה באתר, או ליצור עמי קשר טלפוני. יחד, נבחן כיצד נוכל להצעיד את העסק / החברה אל עבר יעדים חדשים.